Przejdź do treści

Zwycięstwo!

Trąby, fanfary, czerwone dywany!
Wyłoniliśmy zwycięzców… i jednocześnie informujemy, że wprowadziliśmy korektę w zasadach, rozszerzając listę nagradzanych – z dwóch do trzech kategorii.

Marta P., osoba, która przesłała prawidłową odpowiedź jako pierwsza
Anna K. osoba, która przesłała prawidłową odpowiedź i została wylosowana z puli „dorosły”
Klaudiusz Kluj, osoba, która przesłała prawidłową odpowiedź i została wylosowana z puli „uczniowie”

Gratulujemy!

Teraz naszych zwycięzców poprosimy o dokonanie wyboru spośród kolorów:

  • biały
  • niebieski
  • jasny zielony
  • żółty
  • złoty
  • czerwony
  • brązowy
  • czarny

    Ten krótki wpis niech będzie też pretekstem do przypomnienia (w sposób uproszczony) filarów obecnych w DobraTU:
  • Dostępność. Wierzymy, że każdy może być zwycięzcą. W swojej kategorii, na miarę swoich możliwości oraz z uwzględnieniem potrzeb. Konkurs, podobnie jak oferta szkoły, nie jest dla każdego. Pewne warunki musiały zostać spełnione przez uczestników (np.: regularność działania, ważnego jak rytm nauki). Ale jednocześnie zabawa miała formułę otwierającą – była dostępna.
  • Otwartość. Hasło wymaga oddzielnego wpisu, aby wyjaśnić… Tu sprowadzimy je do jednego aspektu. Pracując z uczniami, jesteśmy otwarci. Nie zamykamy się w ramach jednego podręcznika, jednego sposobu. Szukamy, jednocześnie pozostając otwartymi na głos współpracowników i… samych zainteresowanych, czyli uczniów.
  • Autonomia. Jesteśmy głęboko przekonani, że niezwykle istotnym jest o sobie decydowanie i samodzielność prawna. To dlatego każdy z uczestników mógł podjąć decyzję czy uczestniczy, a także wpisać pseudonim lub określić ile z danych osobowych może zostać opublikowanych. Szanujemy i uwzględniamy decyzje.
  • Różnorodność. Tu, w konkursie, sprowadza się wprawdzie do „dwuczęściowości” nagrody (coś dla ciała, coś dla zmysłów… coś z przymróżeniem oka, coś na poważnie…) oraz do dokonania wyboru z palety kilku kolorów… ale w DobraTU ten filar jest naprawdę ważny i – co ważniejsze – jest realizowany. Cenimy różnorodność wśród uczniów tak, jak i w gronie dorosłych, budujących DobraTU.
  • Bezpieczeństwo. Tym razem wspomnimy o jednym z wątków. O bezpieczeństwie samego nauczyciela. W kontekście tej zabawy: każdy z pracowników został zapytany o to, czy chce aby jego „twarz” była w „socjalach”. Wiadomo konkurs konkursem, ale poczucie bezpieczeństwa i autonomia są ważniejsze. A bezpieczny i zadbany nauczyciel, ma większą szansę obdarować tym uczniów 🙂