Zapytaliśmy się Rodziców naszych uczennic i uczniów, z jakimi książkami spędzili lato. Poniższa lista przedstawia ich jako czytelników, którzy nawet latem nie odkładają trudniejszych lektur. Interesują się rozwojem swoim i swoich dzieci. Interesują się historią, chcą zrozumieć wyzwania, które stawia przed nimi świat, być „tu i teraz”. Zdajemy sobie oczywiście sprawę, że do takiego wyboru podaje się odpowiednie książki. Na tej liście nie znalazły się bowiem żadne „czytadła” pomagające przetrwać długą podróż albo urozmaicić pobyt na plaży. Na pewno też i po takie książki sięgali. Jeszcze się dopytamy.
Poniższa lista została sporządzona w porządku przypadkowym
- „O zbrodniach komunistycznych się nie mówi,” Gianluca Falanga
- „Opowieści z Wołynia” , Witold Szabłowski
- „Sierpień” Julia Rozumek
- „Życie Violette” Valerie Perrin
- „Kiedy wzywa nas dzicz” Richard Louv
- „Bratnia dusza”, David Diop
- „Naku**iam zen”, Maria Peszek
- „Warto żyć” wywiad z prawnikiem Lejbem Folegmanem
- „Zen w sztuce łucznictwa”.
- „Sidartha” Herman Hesse.
- „Zaplątane nastolatki”, Lisa Damir,
- „Autyzm bez maski,” Devon Price
- „Jak nie zgubić dziecka w sieci?”, Zyta Czechowska,
- „Dziady i dybuki”, Jarosław Kurski,
- „4000 tygodni” Oliver Burkeman,
- „Praktykowanie potęgi teraźniejszości”, Erkhart Tolle .