Przejdź do treści

Dobra przestrzeń

Mając dobre fundamenty (filary), nieustannie zastanawiamy się co to znaczy „dobra szkoła”. Dzielimy się przemyśleniami o tym, co to znaczy być dobrym z jakiegoś przedmiotu. Jednocześnie rozważamy co możemy zrobić nowego lub zmienić w przyjętych rozwiązaniach, aby tworzyć dobrą przestrzeń

Ach, właśnie! Bo dobrą szkołę tworzy też przestrzeń. Ta fizyczna, wyznaczona przez ściany, ławki, krzesła, pufy, regały, książki i tablicę. W DobraTU pojawiły się pufy, sofy i miękkie kocyki. Na parapetach stoją kwiaty. Gdzieś napis, gdzieś plakat, albo półka na ludziki lego…

Każda sala nabiera swojego indywidualnego charakteru. Jest odzwierciedleniem potrzeb i woli grupy. Niektóre pomieszczenia zyskują nowy wygląd, dzięki pracy i aktywności dorosłych. Wszak szkoła to także ich miejsce. 

Jeśli jesteście ciekawi jak zmienia się szkolna przestrzeń, zajrzyjcie do naszego Instagrama. Powstała tam zakładka ze zdjęciami i filmami prezentującymi zmiany w szkolnych salach i korytarzach. 

Są miejsca, które nadal czekają na zaangażowanie młodzieży. Dlatego myśląc o dobrej przestrzeni, chcemy zadać pytania:

  • które miejsce w szkole lubisz najbardziej?
  • gdzie chętnie spędzasz czas i dlaczego?
  • czego potrzebujesz, aby przestrzeń szkoły była przyjaźniejsza / wygodniejsza?
  • co według ciebie wpływa na to, że szkolna przestrzeń jest „dobra”?