Przejdź do treści

Szalik, mądrość, cegła

Dzień dobry

Dziś będzie krótko. Spraw jest dużo, ale, jak mówił klasyk, „kruca bomba, mało casu”. Właśnie sobie pomyślałem, że zaczynam się nieco obawiać, w jaki sposób koleżanka Karolina zilustruje to co piszę w mediach społecznościowych*. Może więc napiszę teraz kilka dziwnych słów i wprowadzę w tak zwaną postawę osłupienia: żyrafa, mewa, szalik, mądrość, cegła.

A teraz informacje:

Tym razem spotkaliśmy się w poniedziałek z kandydatkami i kandydatami do 1 klasy liceum „z miasta”. Uspokajam, że nasza młodzież z 8 klas jest w innej „szufladce” i z Nią działamy w innej procedurze.

Zaczynamy się niepokoić treściami przeglądanymi w czasie telefonicznym przez młodzież. Zwłaszcza w podstawówce. Przyjrzymy się temu, zanim napiszę bardziej konkretnie. Myślimy o zajęciach, warsztatach na ten temat. Wiadomo jednak, że nasze pole działania bez Państwa jest ograniczone. Proszę mieć oczy otwarte.

Smutna wiadomość: geografii nie będzie u nas już uczył pan Przemek Jeruszka. Bardzo żałuję, bo wiem, że był lubianą postacią wśród uczniów, która umiała zainteresować swoim przedmiotem.

Otrzymali Państwo już oceny opisowe. Proszę je czytać uważnie i pamiętać, że to nie jest ocena sumaryczna. Ona nie przedstawia „w słowach”:, że ktoś ma trójkę lub czwórkę. Ocena kształtująca przede wszystkim wskazuje na to, co jest na dobrej drodze, a co na niej się jeszcze nie znalazło. Oczywiście zdajemy sobie sprawę, że to ocena subiektywna i że młodzież może się z nią nie zgadzać. Namawiam bardzo do kontaktu zainteresowanych z nauczycielką lub nauczycielem.

Przypominam o możliwości rozmowy ze mną w ramach „kwadransika”. Link już na pewno w stopce.

Wśród adresatów tego listu mogą być rodzice naszych nowych uczniów, którzy od tego lub przyszłego tygodnia dołączą do naszej ekipy. Dzień dobry, witamy na pokładzie. Mam nadzieję, że nasz przebiegnie w miłej i radosnej atmosferze. Przesyłamy powitalny uśmiech.

—-

– Yhm… – mruknęła koleżanka Karolina po czym przygotowała… ilustrację ilustrującą intensywne powstawanie ilustracji inspirowanej piątkowym listem.